inspiredby.pl

Moda, Uroda, Zdrowy styl życia

Jak zrezygnować ze słodyczy?
Dieta

Jak zrezygnować ze słodyczy?

Bardzo rzadko można spotkać osobę, która nie lubiłaby słodyczy. Ciastka, ciasta czy desery smakują niemal wszystkim, a niektórzy są wręcz zwariowani na tym punkcie. Nie da się ukryć, że jedzenie czekoladek, ciastek czy lodów jest niezwykle przyjemne, poprawia nastrój i jest świetnym elementem relaksu czy wspólnych spotkań. Nie jest to jednak zdrowe, a także jest prostą drogą do nadwagi, nie mówiąc już o próchnicy zębów. Jak zrezygnować ze słodyczy?

Zdrowe zamienniki

Osoby kochające słodycze z pewnością mają swoje ulubione produkty. Jeśli są one niezdrowe, na pewno trzeba z nich zrezygnować, ale nie oznacza to, że słodyczy trzeba wyrzec się całkowicie, wystarczy wiedzieć, jakie wybierać. Możliwości jest zaś wiele, zwłaszcza dziś, gdy produkty dietetyczne są bardzo pożądane i popularne. Znaleźć można na przykład owsiane ciastka, batony z muesli i suszonych owoców czy też produkty o obniżonej zawartości cukru lub bez niego, bez niezdrowych tłuszczów utwardzonych i w wielu innych, zdrowszych wersjach. Oczywiście, by móc je wybierać, najlepiej byłoby choć trochę orientować się w składach, dlatego wiele osób stawia na słodycze samodzielnie przyrządzone. Mogą to być wspomniane owsiane ciasteczka czy inne z pełnoziarnistej mąki i z dodatkiem miodu zamiast cukru, sezamki, bloki z bakalii i wiele innych – mnóstwo przepisów można znaleźć w sieci. Zamiast słodkich, niezdrowych deserów można jeść budyń na mleku roślinnym, jaglankę z owocami, ryż zapiekany z jabłkami czy domową galaretkę ze słodkich owoców.
Doskonałym zamiennikiem dla osób lubiących pogryzać cukierki czy ciastka są też owoce. Mogą to być słodkie świeże owoce pokrojone w cząstki, ale lepszym wyborem są znacznie słodsze, i to naturalnie, owoce suszone. Stanowią znakomitą przekąskę, tym bardziej dobrą dla osób odchudzających się, że bogatą w błonnik. Ich jednak też nie można jeść bez ograniczeń – ze względu na jednak stosunkowo sporą zawartość cukrów.

Uwaga na przekąski

Po słodycze często sięga się, spotykając się ze znajomymi czy oglądając telewizję. Jeśli ma się nawyk chrupania czegoś w takich sytuacjach, można po prostu słodycze zamienić na coś zdrowszego i mniej kalorycznego. Najlepiej, by były to słupki surowych warzyw. Bardziej kaloryczną wersją są orzechy, po które warto sięgać, gdyż są bardzo zdrowe. Z nimi jednak też nie można przesadzać.

A może niedobór chromu?

Osoby odczuwające często ochotę na słodycze mogą mieć niedobór chromu. Tabletki z tym pierwiastkiem można kupić w każdej aptece. Ich stosowanie powinno zahamować chętkę na słodycze, dzięki czemu nie będzie potrzeby po nie sięgać.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *