Co to cardio? Termin medyczny, z którym każdy człowiek dbający o zdrowie powinien się zapoznać

0
19
Co to cardio? Termin medyczny, z którym każdy człowiek dbający o zdrowie powinien się zapoznać

Aktywność fizyczna to inwestycja, która zawsze popłaca. Ruszając się i ćwicząc, każdy z nas może poprawić swoją wytrzymałość oraz wysiłkową wydolność. Szczególne zasługi w zbijaniu wagi i wzmacnianiu organizmu mają ćwiczenia cardio.

Co to cardio

To rodzaj ćwiczeń, który polega na regularnym, lecz nie zbyt intensywnym wysiłku. Zajęcia aerobowe jak zwykle mówi się o cardio mają na celu dostarczyć organizmowi mnóstwa tlenu i sprawić, żeby z czasem umiał znieść coraz większe dawki treningowe. Gdy treningi cardio będą w pełni dostosowane do naszych możliwości i robione na właściwie dopasowanym pulsie, jest niemal pewne, że przyniosą one oszałamiający efekt.

W treningach cardio chodzi o to, by zmusić ciało do jak największego wysiłku. Jest to ważne choćby dlatego, że gdy nam się to uda- organizm sięga do swoich głębokich rezerw i spala tłuszcz oraz zły cholesterol. Dodatkowo wspomaga pracę serca i płuc. W cardio liczy się też to, by zajęcia ruchowe nie trwały nie krócej niż 30 minut.

Jakie aktywności wchodzą w skład cardio

W zasadzie każda aktywność ruchowa, która trwa przynajmniej pół godziny i jest uprawiana regularnie, może wejść w skład treningów. Niemniej zajęcia cardio najczęściej są powiązane z bieganiem, pływaniem oraz z jazdą na rowerze, czy to terenowym, czy to stacjonarnym. Do grona zajęć cardio można też zaliczyć, jazdę na rolkach, uprawianie jogi czy nawet zwykły spacer z kijkami.

Ważne, żeby w treningu cardio stopniowo zwiększać dawkę wysiłku. Przy czym najlepiej trenować co drugi dzień. A puste dni przeznaczyć na regeneracje organizmu. Nie można też w trakcie tych ćwiczeń być zbyt zachłannym i za bardzo przeciążać stawów oraz mięśni. Lepiej rozpisać ćwiczenia na więcej dni. A zadbać przede wszystkim o to, by były dopasowane do naszych fizycznych możliwości oraz predyspozycji.
W cardio trzeba też dbać o odpowiednie nawilżenie organizmu i nie wolno o tym zapominać, gdyż ryzykuje się wtedy zdrowie.

Zalety cardio treningu

Po pierwsze spala on tłuszcz i sprawia, że organizm ćwiczącego ma więcej wigoru i witalności. Po drugie wzmacnia on mięśnie i skutkuje tym, że w naszym ciele wytwarzają się endorfiny, czyli hormony szczęścia. Po trzecie cardio trening wspomaga krążenie krwi i likwiduje uczucie znużenia oraz zmęczenia psychofizycznego.

Dodatkowo chroni ludzki organizm przed zawałem serca, otyłością, udarem oraz cukrzycą. Dzięki cardio zajęciom nasze żyły nie są zapchane cholesterolem, a wejście na drugie piętro nie kończy się zadyszką oraz dusznościami. Miażdżyca oraz nadciśnienie tętnicze również się cofają, gdy zaaplikuję się ciału odpowiednią dawkę cardio aktywności.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here